سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله کاروگیت

روش های تولید لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت

 

لوله های کاروگیت در سایزهای مختلفی به دو صورت لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت تولید میگردند که در واقع فقط روش تولید متفاوت است به این صورت که در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلن به صورت یک تکه قالبگیری و پرس میشود اما در تولید لوله های اسپیرال کاروگیت شیوه تولید بسیار فرق می کند.

 

در این روش پروفیل یا همان برجستگی های روی لوله توسط اکسترودری که پروفیل لوله را تولید می کند پس از سرد شدن و گذشتن از آب داخل وان خنک شده و به تدریج به صورت مارپیچ رول می گردد و توسط یکسرس فعل و انفعالات به یکدیگر چسبانده می شود.

 

پس از چسبیدن لایه داخلی  لوله که به رنگ زرد است به جداره داخلیه لوله و روی پروفیل ها می نشیند و توسط قلتک های تعریف شده با فشار بالا بر روی لوله چسبانده می شود. این لوله ها معمولا در سایزهای بالا یعنی از سایز 1000 الی 2500 تولید میگردند .سایزهای لوله های کاروگیت و اسپیرال کاروگیت عبارتند از:

 لوله کاروگیت

سایز لوله های کاروگیت و اسپیرال کاروگیت با فشار حلقوی 16 کیلو نیوتن ,31?5 کیلو نیوتن ,64 کیلو نیوتن

 

لوله کاروگیت 110 میلیمتر,لوله کاروگیت 125 میلیمتر, لوله کاروگیت 160 میلیمتر, لوله کاروگیت 200 میلیمتر, لوله کاروگیت 250 میلیمتر, لوله کاروگیت 315 میلیمتر, لوله کاروگیت 400 میلیمتر, لوله کاروگیت 500 میلیمتر, لوله کاروگیت 600 میلیمتر, لوله کاروگیت 700 میلیمتر, لوله کاروگیت 800 میلیمتر ,لوله کاروگیت 900 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 1000 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 1200 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 1400 میلیمتر,لوله اسپیرال کاروگیت 1600 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 1800 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 2000 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 2400میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 2500 میلیمتر, لوله اسپیرال کاروگیت 3000 میلیمتر.

 

لوله کاروگیت فاضلابی

 

لوله های کاروگیت به صورت کلی جهت انتقال سیالات فاضلابی و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند از این رو به لوله های کاروگیت, لوله های کاروگیت فاضلابی نیز میگویند . لوله های کاروگیت فاضلابی نیز در دو نوع کاروگیت و اسپیرال کاروگیت تولید می شوند که از لحاظ ظاهری با یکدیگر برابرند و فقط نوع تولیدشان با یکدیگر متفاوت است.

 

لوله های کاروگیت معمولا به صورت کوپلر سرخود از سایز 110 الی 1200 میلیمتر تولید می گردند اما لوله های اسپیرال کاروگیت در سایزهای 800 الی 3000 میلیمتر با تکنولوژی اسپیرال کاروگیت تولید میشوند و معمولا از وزن بیشتری نسبت به لوله های کاروگیت معمولی برخوردار هستند .لوله های اسپیرال کاروگیت عموما به صورت جوش لب به لب و به روش اکتروژنی به یکدیگر متصل میگردند اما لوله های کاروگیت توسط کوپلر و واشر متصل گردیده و از استقامت و آببندی خوبی برخوردارند.

 

لوله اسپیرال کاروگیت

 

لوله های اسپیرال کاروگیت همان لوله های کاروگیت میباشند با این تفاوت که در تولید لوله های اسپیرال کاروگیت روش تولید مقداری متفاوت است و این به جهت نوع سایز لوله های اسپیرال کاروگیت است که عموما سایزهای بین 800 الی 3000 میلی متر را شامل می شوند.

 

لوله های اسپیرال کاروگیت به صورت جوش لب به لب یا اکستروژنی به یکدیگر متصل می گردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند که میتوانید ویدیو استجکام آنرا در سایت ناب زیست مشاهده کنید.

 

فشار کاری یا همان فشار حلقوی در لوله های اسپیرال کاروگیت می تواند 16 کیلو نیوتن ,31?5 کیلو نیوتن ,64 کیلو نیوتن باشد که این فشار ارتباط مستقیم با ضخامت کنگره ها و جداره بیرونی لوله های اسپیرال کاروگیت دارد ضمن اینکه فاصله بین کنگره های لوله های اسپیرال کاروگیت نیز در فشار حلقوی لوله های کاروگیت تاثیر گذار است.

 

لوله های اسپیرال کاروگیت را میتوان در ابعاد 6 متری از لحاظ طولی و تا قطر 3000 میلیمتر برابر با 3 متر طول دهنه خالص تولید و عرضه کرد.

 لوله کاروگیت فاضلابی

برای بررسی کاربرد انواع لوله کاروگیت با ما همراه شوید. لوله های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد. لوله های کاروگیت، یکی از مدرن ترین مدل های لوله هستند. ساخت لوله کاروگیت را می توان نقطه عطفی در صنعت لوله سازی دانست. این لوله ها از جنس پلی اتیلن ساخته شده اند. پلی اتیلن، یکی از مواد پلیمری مهم و پر مصرف می باشد. پلیمر ها دارای گستردگی فراوان و انواع مختلفی هستند. پلی اتیلن که برای ساخت لوله های کاروگیت استفاده شده دارای ویژگی های مخصوصی می باشد. گاز اتیلن، در واکنش پلیمر سازی تبدیل به پلی اتیلن می شود. پلی اتیلن، در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم است. در هنگام ساخت پلی اتیلن به آن ماده ضد ماورا بنفش می افزایند؛ در نتیجه لوله های کاروگیت ساخته شده از پلی اتیلن، نیز در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم است.

 

مزیت های لوله کاروگیت

مزیت های فراوان لوله کاروگیت، سبب شده کاربرد انواع کاروگیت بسیار گسترده باشد. یکی از مهم ترین مزیت های لوله کاروگیت، سبک بودن و همچنین، مقاومت آن است. لوله ها در زمان گذشته، بیشتر از جنس فلز ساخته می شدند. معمولا از فلز آهن، برای ساخت لوله ها در زمان قدیم استفاده می کردند. لوله های آهنی دارای وزن بسیار زیادی بودند. سبک بودن برای  لوله ها مزیت مهمی محسوب می شود. در بعضی موارد، مانند حمل و نصب ، لوله های سنگین، مشکلات زیادی به وجود می آورند. یکی از مهم ترین مزیت های لوله های جدید کاروگیت، سبک بودن این لوله ها است. اما به غیر از سبک بودن، لوله دوجداره کاروگیت دارای مزیت های دیگری نیز هستند. لوله کاروگیت در برابر تغییرات شرایط محیطی مقاوم می باشند. کاربرد انواع لوله کاروگیت، برای آب هوای مرطوب، بیشتر از سایر لوله ها است. رطوبت هوا اغلب تاثیرات منفی بر وسیله های فلزی می گذارد. لوله های فلزی قدیمی نیز در برابر رطوبت مصون نبودند. اما لوله های کاروگیت، در برابر رطوبت کاملا مقاوم هستند. علاوه بر هوای مرطوب،  لوله های کاروگیت برای آب و هوایی بسیار گرم نیز مناسب می باشند.

 

  انواع لوله کاروگیت

کاربرد انواع لوله کاروگیت متنوع و مهم است. لوله های کاروگیت یکی از مدرن ترین و جدید ترین مدل  لوله ها هستند. این لوله ها را می توان از جهات مختلف تقسیم بندی کرد. لوله های کاروگیت از نظر شکل دارای انواع متفاوتی هستند. همچنین لوله ها را بر اساس مکانی که از آن ها استفاده می شود؛ تقسیم بندی می کنند. به غیر از شکل، عوامل دیگری برای تقسیم بندی لوله های کاروگیت وجود دارند. یکی از انواع لوله کاروگیت، نوع c آن است. این مدل از لوله های کاروگیت هم در داخل و هم در خارج مدور هستند. این لوله برای انتقال مایعات مختلف استفاده می شود. افراد متخصص، با توجه به دانش و تجربه خود در مکان های لازم از لوله کاروگیت نوع c استفاده می کنند. لوله کاروگیت نوع s دارای تفاوت هایی با نوع سی می باشد. در این مدل، از نوع لوله های کاروگیت، سطح بیرونی مدور و سطح داخلی صاف است. این مدل از لوله ها نیز با  توجه به کاربرد خود در مکان های لازم استفاده می شوند.

 

انواع لوله کاروگیت از نظر اندازه

کاربرد انواع لوله کاروگیت از نظر اندازه هایی که دارند؛ با یکدیگر متفاوت است. لوله های کاروگیت دارای تنوع بسیار بالایی هستند. این لوله ها در مکان های بسیار مختلف استفاده می شود. لوله های کاروگیت را با اندازه های گوناگونی می سازند. کارشناسان لوله کاروگیت، مناسب را برای انجام کار خود انتخاب می کنند. هر کدام از لوله های کاروگیت دارای مشخصات ویژه ایی هستند.